Laieta Laieta
Estas en » Blog de Montaña » Archivo de reseñas » » Vilada A Sobrepuny Pel Tastanós
Excursionismo | Prepirineu - Serra de Catllaràs
Vilada a Sobrepuny pel Tastanós
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

Pujada al Sobrepuny (1656m) des de Vilada (730m) assolint un dels extrems de la Gotzera (1279m) i el Cap de Tastanós (1343m)i baixant pel camí habitual cap el poble. Magnífiques vistes de gran part del Bergadà (26 de febrer de 2013). Imatges a l'album del mateix títol.

Dia fred però assolellat (el cotxe indica una temperatura de 6º negatius). Se surt de Vilada (730m) seguint la C26 en direcció Berga.  A 1 Km es troba la desviació de La Coromina on es veu una indicació pel Castell de Roset.  La pista ens porta a la granja de la Coromina trobant a la nostra dreta les marques del GR 241 que ve de Vilada. Davant ja es veuen les parets de la Gotzera i el Tastanós. Sense deixar el GR, es passa a tocar de Can Viladomat i s’arriba al collet de Berga.

Just al començament del collet i a la dreta  es veu un corriol ben fresat que en moderada pendent  ens portarà fins trobar les marques grogues i blanques del PR C147. El  seguim per la dreta en direcció al Castell de Roset i a uns pocs metres,  abans de passar per la següent marca groga i blanca, trobem a la nostre esquerre un corriol poc evident  al començament que es dirigeix cap a les parets de la Gotzera.  Encara que hi ha alguna fita escadussera el camí en marcada pendent es pot seguir sense dificultat. Arribem a la curiosa font del Comet, girem a la dreta 90º i després a l’esquerre on es veuen restes de cintes de plàstic verd  d’alguna marxa que ningú s’ha molestat a retirar. Començo a trobar neu que ha quedat a la cara nord del massís.

Seguint el camí trobo una cruïlla de corriols on es veuen marques d’un PR que venen de la nostre esquerre i que no consta en l’edició de l’Alpina que tinc però que ja no el deixaré. Seguint-lo s’arriba al collet que separa el cap de Tastanós  de la punta oest de la Gotzera. Vaig cap aquest darrer per un camí poc evident seguint un filat fins arribar a l’esperó rocós (1279m) gaudint d’una vista magnífica del Bergadà, la presa de la Baells, la Serra d’Ensija, Rasos de Peguera i fins el Pedraforca pel nord-oest. Es pot identificar La Torreta, el Roc d’Uró i el Cogullò d’Estela. Al nostre darrera la vertical paret sud del cap de Tastanós i davant nostre el Cap de la Gotzera. Reculo i continuant pel PR arribo en poca estona a una mena de collet on es veu a la dreta l’accés al Cap de Tastanós. Seguint una evident però estreta feixa arribo a d’alt de tot del Tastanós (1343m). Val la pena. Amb el dia que fa la panoràmica és magnífica: al sud la Serra de Picancel i Vilada al fons de la vall, al nord la serra del Cadí i més enllà la Tossa Plana de Llés. Cap el nord-est veiem el Serrat de Picamill, Banyacorva i el Sobrepuny amb les seves verticals parets.

Baixo amb compta per retrobar de nou el PR i el segueixo. El camí cobert de neu baixa amb decisió passant per sota de l’Esquena de l’Ase i a tocar de la imponent paret nord del Cap de la Canal Closa fins la collada de Pasquals (1210m). El PR continua per una pista forestal que ve de la nostre dreta; no gaire endavant el PR gira a l’esquerra però com que no sé quin és continu per la pista i més endavant torno a trobar les marques blanques i grogues que venen per la meva esquerre. Dedueixo que és el mateix PR i que m’hagués estalviar passar per una avorrida pista forestal.

Tan se val;  el camí puja decidit fins arribar a les Collades de Picamill (1437) on conflueix el sender que ve de Vilada. Primer la collada de Baix i al nord més amunt la de d’Alt. Estem a sota mateix del Sobrepuny encara que és difícil veure`l per l’espès bosc. Després de passar per una fageda encara amb força neu, i en forta pujada arribem al Collet del Faig (1587m) i d’aquí en un darrer esforç al cim del Sobrepuny (1656m). Després d’un petit descans, de beure i de menjar baixo al Sobrepuny de Baix (1566m) amb millors vistes que les del seu germà gran ja que des de ell es fa visible tot el paisatge que queda més al nord.

Per avui ja n’hi ha prou. Recul·lo  i flanquejo el Sobrepuny  pel nord per un sender no gaire evident per la neu caiguda fins el Collet del Faig. Resten 10 Km fins Vilada.  Arribo després d’unes dues hores de constant baixada seguint marques grogues fins la Collada del Roset on retrobem el PR C147. Abans m’aturo al Grau de Dalt des don es veu la boscosa cara sud-est de la Gotzera, Tastanós i Cap de la Canal Closa.