Laieta Laieta
Estas en Blog de Montaña Archivo de reseas Tossa Plana De Lles Des De Cap Del Rec - Circuit Per La Muga, Tosseta De Vallcivera I Pic De Setut
Excursionismo | Pirineo
Tossa Plana de Lles des de Cap del Rec - circuit per la Muga, Tosseta de Vallcivera i Pic de Setut
Tipo de Entrada: RESEA | 1 visitas

31/08/2013. Circular amb inici i final al refugi de Cap del Rec (Lles de Cerdanya)passant per la Muga, Tosseta de Vallcivera, Tossa Plana de Lles i pic de Setut Fotos a Galeria (mateixa entrada) i track a Wikiloc (mateixa entrada; alias Laiet)

Es surt de Cap del Rec seguint l’itinerari 26 que porta a la Tossa Plana pels estany de la Muga. Encara que no  és la via més directa cap al cim la veritat és que és força interessant paisatgísticament  i més aquest estiu plujós que manté el verd dels prats i els boscos ufanosos.  Un cop acabada la pista el sender és fàcil de seguir  (marques  grogues amb el número 26 i fites) i és quant és fa més interessant. El camí va pel bosc i va creuant diferents prats;  al fons ja es veu la Muga i a la dreta l’estreta  Vall de la Llosa.  Durant un tram el camí és força planer i està reforçat per un mur; revisant algun mapa sembla que es tracta de l’”Antic Rec”; es deixa aquest camí a la dreta continuant l’ascensió en direcció a l’estany de la Muga : ja es veuen el Roc Blanc, la Tossa de Lles, la Tosseta de Vallcivera i la Muga.  Abans de l’estany es deixa l’itinerari  i  es puja de forma directa en forta pendent  i sense corriol evident al cim.

La Muga (3h). Des de d’alt àmplies vistes en totes direccions sobre tot  al nord: cap el nord-est  el Puig Pedrós i la punt cimera del Roc Colom  i els límits del circ dels Engorgs i Bony de Manyer; just al nord l’Estany i Pic de Montmalús; i més al nord-oest  els estanys de Vallcivera, plans i port  de Vallcivera (entrada a d’Andorra)  i la capçalera del Vall de la Madriu amb l’estany d’Illa (sec?) i més a d’alt els Forcats; i ja a l’oest la carena que seguirem fins la Tossa Plana. Després d’un merescut descans es segueix baixant al coll de la Muga amb millor perspectiva dels estanys de Vallcivera i ja enfilem cap a la Mugueta  i la Tosseta de Vallcivera. Des d’aquí es té una bona visió de tota la vall de la Madriu, la Tossa Plana i el pic de Setut.  Es baixa a la Portalleta i cap amunt fins el Pic del mateix nom també dit Tossa Plana de Lles.

Tossa Plana (2h). Ben bé el seu nom és encertat.  Les vistes  es repeteixen  i mirant enrere es veu el camí que s’ha seguit fins ara; al sud es veu l’àrea de Cap del Rec i l’Estació d’esquí nòrdic.  Es va seguint en lleu descens cap la base del darrer objectiu: el pedregós Pic de Setut.

Pic de Setut (0:35h). Des del cim es tornen a gaudir de la cara nord de la Tossa Plana i ca a l’oest el Pic de Coma Extemera, Tossal de Bovinar, Pic de la Colilla i més al darrera pot ser el Sirvent.  Al nord-est l’entrada de la vall de la Madriu;i al sud l’estany gran i la Bassota de Setut.  Es baixa direcció el port de Setut:  el descens es fa sense camí evident , en forta pendent i amb cura intentant trobar els llocs menys arriscats. En un collet es troba una fita però la veritat es que no ho tinc gens clar; després d’una petita grimpada s’accedeix a un altre coll que interpreto és el correcte i com que el terreny sembla més accessible es decideix anar de forma directa cap els estanys però també vigilant on es posen els peus. Després revisant la ruta me n’adono que potser  el port  està més a l’oest i el camí de descens és més fàcil. De totes maneres crec  que és més còmode recol·lar des del Setut  en direcció descendent fins trobar l’itinerari 19 que porta cap a el refugi del Pradell.

Estany de Setut (0:49h). En el llac es dina i després per sender fresat i fites es continua cap l’ample prat del Pla de les Someres. Mirant enrere vistes del Tossal Bovinar, coma Extremera i el seu Pic; més endavant es troben les marques grogues del itinerari 19 que porta fins la Tossa i en sentit descendent cap el Pradell per un camí pedregós i incòmode.

Refugi del Pradell (1:15h). Arribats a la pista que comunica les Pollineres amb Cap del Rec,  es segueix l’antic traçat del GR 11.10 en direcció aquest per que els peus puguin reposar una mica; el GR abandona la pista principal per un altre que surt a la nostre dreta (barrera verda) i va a trobar un altre cop l’itinerari 19 que en poca estona ens deixa al refugi del Cap del Rec.

Refugi de Cap del Rec (0:37h)

Els temps són orientatius i inclouen les aturades.