Laieta Laieta
Estas en » Blog de Montaña » Archivo de reseñas » » El Puigmal Des Del Collet De Les Barraques Per Fontalba
Excursionismo | Pirineo
EL PUIGMAL DES DEL COLLET DE LES BARRAQUES PER FONTALBA
Tipo de Entrada: RESEÑA | 1 Comentarios | 1 visitas

5/10/2013. Ascensió al Puigmal des del Collet de les Barraques passant per la Collada de Fontalba i tornant al punt d’origen per la Tossa dels Pas dels Lladres i Puig de Dòrria. Recorregut solitari exceptuant el tram de Fontalba al Puigmal. Es compleixen les previsions meteorològiques: dia solejat al matí i cobert de núvols a partir del migdia. Distància amb alçades: 18,97 Km; Temps total: 6:34h; Ascensió acumulada: 1236m; Descens acumulat 1227m (dades del GPS). Fotos a Galeria

00:00 h. Collet de les Barraques (1895m). Amb les primeres clarós del dia es surt cap a Núria seguint les senyals grogues i blanques del PR que comunica Planoles amb el santuari. A la Font de l’Home Mort es deixa el GR11 que porta a Queralbs.  Des del Collet d’ Estrebís  ja es veu l’àrea de Fontalba i la pista que puja de Queralbs.
1:45 h. Collada de Fontalba (2077m). Amb al dia que fa es tenen bones vistes del Puigmal, de la Cometa de Fontalba i del Cim de l’Ortigar. Per sender fresat es comença l’ascensió al Puigmal; un primer tram porta a prop del Cim de la Dou i després de passar  el Coll de Fontalba es veu la segona part de l’ascensió més costeruda fins l’avanç–cim.
3:45 h. Puigmal (2910m). Encara que els núvols comencen a créixer pel sud  hi ha una bona visibilitat principalment cap al nord. Es veu amb claredat el camí de tornada; seguint fites, senyals grogues i d’altres blanques i verdes es baixa sense pèrdua. Per la banda francesa  es veu les Planes i més a baix l’estació d’esquí d’ Err-Puigmal i al seu damunt el Puigmal de Llo. Em trobo a dos ciclistes arrossegant les seves màquines cap a munt : Déu ni do!!. Després del Coll de les Clotxes s’agafa la pista que ve de la zona de l’Orri per sobre de la Collada de Tosses.
5h. Tossa del Pas dels Lladres (2665m). Es deixa la pista que fa la volta per la seva cara nord i amb una curta ascensió es puja al seu cim. El Puigmal ja està ben cobert pels núvols. Es torna a baixar veient davant el Puig de Dòrria. Es reprèn la pista i passat el Pas dels Lladres em desvio a l’esquerre i sempre en línea recta arribo al seu punt geodèsic.
5:25h. Puig de Dòrria (2547m). Tal com deia la previsió del temps el dia s’està  ennuvolant i la visibilitat no és gaire bona. Des del puig es baixa seguint fites en direcció sud-est o bé si es deixen de veure sempre hem d’anar cap a la nostre esquerre fins trobar-les de nou fins  veure el sender fresat que baixa del Pas dels Lladres i que va seguint la Serra de Vaquerissa per l’esquerre i després per la dreta del filat. Sense deixar-lo s’arriba al punt d’origen de l’excursió.
6:34h. Collet de les Barraques.